آیا اندازه سرنگ انسولین من مهم است؟

بیشتر از 34 میلیون نفر از مردم در ایالات متحده دیابت دارند. در دیابت نوع 1 بدن نمی تواند خودش انسولین برای تنظیم سطح قند خون تولید کند. در دیابت نوع 2 هم بدن نمی تواند از انسولین به طور موثر استفاده کند یا به اندازه کافی آن را تولید کند.

تقریبا 7/4 میلیون نفر مبتلا به دیابت در ایالات متحده برای مدیریت قند خون خود نیاز به انسولین دارند.

انسولین را می توان به روش های مختلفی تجویز کرد: سرنگ، قلم، پمپ . پزشک به شما کمک می کند تا بسته به دوز انسولین مورد نیازتان، میزان راحتی و عوامل موثر در هزینه تصمیم بگیرید کدام نوع برای شما مناسب است.

چه تازه وارد در تزریق انسولین باشید و چه تزریق انسولین یکی از کارهای روزمره شما باشد، چندین نکته را باید در نظر بگیرید، از جمله سرنگ و اندازه سوزن برای حفظ سطح ثابت قند خون.

در این مقاله  نکات مهم در مورد سرنگ های انسولین را که باید بدانید مرور خواهیم کرد.

مواردی که باید در مورد سرنگ انسولین توضیح داده شوند

سرنگ انسولین

در هنگام خرید سرنگ انسولین باید چند مورد را بخاطر بسپارید. سرنگ انسولین یکبار مصرف است و برای استفاده یک بار در روز تولید می شود. این به شما کمک می کند تا از استریل بودن سوزن ها مطمئن شوید  تا از بروز عفونت به خاطر استفاده از سوزن های قبلا استفاده شده جلوگیری کنید.

همچنین برای جلوگیری از لیپوهیپرتروفی (lipohypertrophy) یا رسوب غیرطبیعی چربی در زیر پوست چرخش محل تزریق بسیار مهم است . این یک عارضه شایع در تزریق روزانه انسولین است.

انسولین به صورت تزریق زیر جلدی یا فقط در زیر پوست تجویز می شود، بنابراین سوزن به عضله وارد نمی شود که در نتیجه می تواند بر سطح قند خون شما تاثیر بگذارد.

بهترین اندازه سرنگ برای شما بستگی به دوز انسولین مورد نیازتان دارد. از آنجا که ممکن است دوز انسولین تغییر کند یعنی بسته به سطح قند خون شما بالا یا پایین شود ممکن است به چندین اندازه سرنگ نیاز داشته باشید تا در صورت لزوم دوز خود را تنظیم کنید. سوزن های انسولین نیز در اندازه ها و ضخامت های مختلف وجود دارند.

اندازه سرنگ های انسولین چقدر است؟

سرنگ های انسولین در چندین اندازه تولید می شوند تا از دوزهای مختلف انسولین پشتیبانی کنند. خطوط موجود در سرنگ انسولین که به صورت اندازه میلی لیتری (mL) نشان داده شده اند، برای موارد زیر است:

  • سرنگ های 0/3 میلی لیتر برای دوزهای انسولین زیر 30 واحد انسولین هستند و با فواصل 1 واحد شماره گذاری می شوند.
  • سرنگ های 0/5 میلی لیتری برای 30 تا 50 واحد انسولین هستند و با فواصل 1 واحد شماره گذاری می شوند.
  • سرنگ های 1/0 میلی لیتر برای دوزهای بیش از 50 واحد انسولین است و با فواصل 2 واحد شماره گذاری می شود.

اندازه محفظه میزان انسولین سرنگ را تعیین می کند و قطر سوزن ضخامت سوزن را تعیین می کند. تزریق سوزن های ضخیم تر ممکن است برای بعضی از افراد راحت تر باشد.

طول یک سوزن تعیین می کند که سر سوزن تا چه حد به پوست شما نفوذ کند. سوزن های انسولین فقط باید به زیر پوست شما بروند و به عضله وارد نشوند. سوزن های کوتاه تر برای جلوگیری از وارد شدن به عضله ایمن تر هستند.

نمودار اندازه سرنگ های معمول انسولین

طول سوزن قطر سوزن اندازه محفظه
3/16 اینچ (5 میلی متر) 28 0/3 میلی لیتر
5/16 اینچ (8 میلی متر) 29، 30 0/5میلی لیتر
1/2 اینچ (12.7 میلی متر) 31 1/0 میلی لیتر

 

از کجا بدانید سرنگ انسولین با چه اندازه ای را باید استفاده کنید؟

سرنگ های انسولین در اندازه های مختلف با گزینه های مختلف طول سوزن وجود دارد.

اندازه درست سرنگ به دوز انسولین و میزان راحتی شما با اندازه سوزن بستگی دارد. انتخاب اندازه مناسب برای دریافت دوز کامل انسولین در یک بار و جلوگیری از اشتباه در میزان دوز استفاده شده در سرنگ بسیار مهم است.

در صورت نیاز به تزریق دوزهای مختلف در روز ممکن است به چندین سرنگ نیاز داشته باشید. به عنوان مثال 35 واحد در صبح و 10 واحد در شب به این معنی است که شما برای هر دوز به یک سرنگ 0/3 میلی لیتر و یک سرنگ 0/5 میلی لیتر نیاز دارید.

در صورت نیاز به تنظیم روزانه دوزها بر اساس سطح قند خون، سرنگ ها امکان انعطاف پذیری بیشتری را نیز برای شما فراهم می کنند. اگر دوز مصرفی شما به حداکثر ظرفیت سرنگ نزدیک است ممکن است بخواهید اندازه آن را افزایش دهید تا از مشکلات تماس با سرنگ جلوگیری کنید.

یکی از برندهای تولید کننده سرنگ انسولین و ویژگی محصول آن ها

اندازه سرنگ های انسولین

سرنگ انسولین BD

سرنگ انسولین unibody موجود در اندازه های مختلف 27 ، 29 ، 30 و 31 با دارا بودن سه لایه دقیق مخروطی پوشیده شده با سیلیکون تزریق بدون درد را برای شما فراهم می کند. سوزن یکدست بدون فضای هدر رفته، هدر رفتن دارو را به حداقل می رساند و حذف حباب هوا را تسهیل می کند.

  • مطابق با ISO 8537 ؛ایزو 9626
  • فاقد لاتکس، غیر سمی و غیر مضر
  • سرنگ سه بخشی
  • سوزن سه صورته مورب
  • کانول استیل 304
  • تولید شده از ماده خام با درجه پزشکی
  • برای سهولت در دیده شدن مقیاس مجهز به ذره بین است
  • علامت گذاری شفاف مقیاس سرنگ
  • حرکت آرام پیستون
  • پلی پروپیلن شفاف بالا
  • 10 قطعه سرنگ بسته بندی شده در یک محفظه چند لایه
  • استریل شده توسط O.
  • یکبار مصرف
  • ماندگاری: 5 سال

سرنگ انسولین BD

یکی از اولین سرنگ های تزریق زیر پوستی که مبتلایان به دیابت توانستند به شکل راحت تری و بدون هیچ‌گونه ناراحتی و آزرده خاطری استفاده کنند سرنگ های انسولین BD آمریکایی بوده که در سه حجم متفاوت عرضه گردیده است ؛ حجم ۱ میل لیتری یا همان ۱۰۰ واحدی ، حجم نیم میل لیتری یا همان ۵۰ واحدی و حجم سه دهم میل لیتری یا همان ۳۰ واحدی که در کنترل قند خون جهت تزریق هر چه دقیقتر و به مقدار لازم جهت دوز های مورد نیاز بیماران دیابتی تولید گردیده است.
سرنگ های انسولین بی دی از با کیفیت ترین سرنگ های انسولین شناخته شده در بازار جهانی می باشد.

نکته قابل توجه این سرنگ ها این است که به قدری از سوزن های تیز و بسیار استاندارد دارا بوده که می‌توان جهت تزریق انواع مواد دارویی مختلف به تمام مناطق و نواحی حساس بدن و حتی کودکان مورد استفاده قرار داد.

پس یکی از دلایل اصلی محبوبیت سرنگ های انسولین بی دی ( BD ) را می توان بطور کلی کیفیت بسیار عالی و تنوع محصولی جهت هر چه بهتر استفاده از این محصولات دانست

برای خرید سرنگ انسولین با ما نسیم طب فرداد در ارتباط باشید.

پاسخ دهید