فشارسنج : کاربردها و برندهای مناسب برای استفاده در خانه

با مجازی تر شدن ویزیت های پزشکی توانایی برای انجام اقدامات اساسی بهداشتی در خانه به یک ضرورت تبدیل شده است. یکی از این موارد فشار خون است.

نظارت بر فشار خون از آن جهت مهم است که فشار خون بالا در طولانی مدت می تواند به عروق و قلب آسیب برساند. با بررسی فشار خون می توان میزان نیاز به دارو یا موثر بودن داروهای مصرفی را کنترل کرد.

اگر به هر دلیلی نیاز به کنترل فشار خون خود دارید، ممکن است تلاش برای تعیین اینکه کدام یک از فشارسنج ها برایتان مناسب خواهد بود طاقت فرسا به نظر برسد.

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد کنترل فشار خون همیشه باید با پزشک خود صحبت کنید، اما ما فهرستی از برخی فشار سنج ها تهیه کرده ایم که ممکن است به جستجوی شما برای مناسب ترین فشارسنج کمک کند.

فشار سنج

فشار سنج بازویی دیجیتال

امروزه با توجه به مشغله کاری زیاد و عدم فرصت جهت مراجعه حضوری به بیمارستان ها و درمانگاه ها و حساسیت بالای بیماران دارای فشار خون یکی از بهترین گزینه ها برای بررسی و چکاپ میزان فشار خون و ضربان قلب و دقت بسیار بالا فشار سنج های بازویی دیجیتال و سخنگو فارسی هستند که برای بیماران دارای فشار خون بسیار مناسب و مقرون بصرفه هستند.
شرکت وکتو ( VEKTO ) که چندین دهه قدمت در ضمینه تولید تجهیزات پزشکی و دریافت استانداردهای جهانی از جمله CE اروپا و نشانگر بسیار دقیق بر اساس طبقه بندی بهداشت جهانی WHO توانسته جایگاه بسیار مطلوبی در بازار جهانی از جمله اروپا و آسیا و همچنین ایران پیدا کند.
که با توجه به کیفیت بسیار بالای فشار سنج های بازویی سخنگو و ارزان قیمت و تحت لیسانس آلمان امروزه از محبوبیت و طرفداران بسیار زیادی در ایران پیدا کرده است.
فشار سنج های وکتو در تنوع بالا و کیفیت بی نظیر و قیمت مناسب که می توان این برند را از بهترین و برترین گزینه جهت یک فشار سنج بازویی سخنگو به زبان فارسی خانگی نام برد.
از جمله ویژگی های فشار سنج های vekto :
حافظه ذخیره سازی بالای نتایج
قابل استفاده برق و باطری
دارای آداپتور با طول عمر بالا
گارانتی
بررسی فشار خون
بررسی ضربان قلب
اعلام نتیجه کلی تست به زبان فارسی
و…

فشار سنج های خون به طور معمول چگونه کار می کنند؟

به طور معمول فشار سنج ها با باد شدن کاف کار می کنند، به این صورت که فشار وارد شده ناشی از باد شدن کاف جریان خون سرخرگ را موقتا قطع می کند و همزمان با آزاد شدن آرام فشار موجود در کیسه، فشار جریان خون اندازه گیری می شود.

در داخل کاف یک سنسور برای تشخیص جریان خون وجود دارد. نقطه ای که خون به طور متناوب از طریق شریان شروع به جریان می کند فشار خون سیستولیک (عدد بالایی) و نقطه ای که جریان خون از حالت متناوب به ثابت می رود فشار خون دیاستولیک (شماره پایینی) است.

در حالی که فشارسنج جریان خون را حس می کند، می تواند ضربان قلب شما را نیز محاسبه کند. خوشبختانه شما فقط باید شماره های نهایی را بررسی کنید و نگران روند کار نباشید.

چگونه انتخاب کنیم؟

هنگام تصمیم گیری برای کنترل فشار خون فاکتورهایی از جمله موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • محل.فشارسنج هایی که فشار خون را از روی بازو ارزیابی می کنند، دقیق ترین فشارسنج ها در نظر گرفته می شوند، بنابراین ما بیشتر پیشنهادات خود را روی فشارسنج بازویی متمرکز می کنیم.
  • ویژگی های خاص.جمع آوری انواع اطلاعات، داشتن برنامه هایی برای ذخیره و انتقال داده ها و سایر پیشرفت های فنی همه به برجسته شدن یک فشارسنجخاص در بین سایر برندها کمک می کند!
  • دقت.ما می دانیم که در اطلاعاتی که مربوط به سلامتی شما می شود، دقت اهمیت دارد بنابراین سعی کردیم فقط فشار سنج هایی با اعتبار عالی را معرفی کنیم و ما در زیر اطلاعاتی در مورد چگونگی افزایش دقت اندازه گیری فشار خون با همراه  بردن آن به مطب دکتر آورده ایم!
  • قیمت.فشار سنج های خون با قیمت های مختلفی در دسترس هستند، بنابراین ما تمام تلاش خود را کردیم تا گزینه های متنوع برای بودجه های متنوع را به نمایش بگذاریم.
  • نظرات مشتری.برخی موارد وجود دارد که صرفا کسی که قشار سنج خون را خریداری و استفاده کرده است، از آن مطلع است. به همین دلیل است که ما ارزش زیادی به گفته های کاربران واقعی در مورد تجربیات خودشان داده ایم.

6  فشارسنج برای خرید به صورت آنلاین

بهترین فشارسنج در حالت کلی

Withings BPM Connect
فشارسنج Withings BPM Connect

این فشار سنج مجهز به بلوتوث به گونه ای طراحی شده است که با یک بار شارژ تا 6 ماه قابل استفاده است. ذخیره نامحدود داده ها و یک برنامه کاربردی اختیاری به شما کمک می کند اطلاعات را با پزشک خود به اشتراک بگذارید. همچنین اعداد ثبت شده برای فشار خون را در خودش نمایش می دهد. همچنین بازخوردهای کدگذاری شده با رنگ را ارائه می کند تا شما بدانید که چه زمانی باید با پزشک خود تماس بگیرید.

این فشار سنج ارزان ترین نوع نیست، اما در عین حال زیاد هم گران نیست. اگر شما یک سری نیازهای خاصی مانند یک کاف برای اندازه بازوهای بزرگ تر یا راه اندازی فشار سنج برای چندین کاربر دارید گزینه های دیگر می تواند مناسب تر باشد، اما این مدل برای استفاده اساسی نظرات مثبت قابل توجهی از سوی مصرف کنندگان دریافت کرده است.

یک فشار سنج مقرون به صرفه

فشارسنج بازویی سخنگو B۸۰۰B وکتو

فشارسنج بازویی سخنگو B۸۰۰B وکتو

آیا می خواهید فشار خون خود را بسنجید، اما در عین حال دنبال یک فشار سنج مناسب با بودجه خود هستید؟ این فشار سنج نه تنها یکی از کم هزینه ترین موارد مورد تایید FDA است، بلکه استفاده از آن ساده و سرراست است.

نقاط قوت
  • اندازه گیری اتومات و هوشمند به صورت کاملا ساده ( تنها با فشردن یک دکمه)
  • قابلیت خاموشی خودکارپس از یک دقیقه بلا استفاده ماندن
  • سخنگو بودن به زبان فارسی ( اعلام حداقل و حداکثر فشار , میزان نرمال بودن فشار , اعلام ضربان قلب و اعلام نتیجه کلی تست)
  • ذخیره 90 حافظه داخلی
  • یک عدد ترمومتر (تب سنج) دیجیتال
  • نمایش تاریخ و ساعت
  • نمایش ماکسیمم و مینیمم فشارخون
  • نمایش واحد اندازه گیری فشارخون
  • نمایش نبض در دقیقه
  • نمایش حافظه
  • نشانگر باتری ضعیف
  • بادشدن و تخلیه بازوبند
  • نمایش طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت
  • نشانگر قطع و وصل صدا
  • صفحه نمایش با اعداد بزرگ و بسیار خوان
  • نمایشگر تاریخ و ساعت دارد
  • حافظه ذخیره نتایج
  • توضیحات حافظه داخلی
  • ذخیره ۹۰ حافظه داخلی
  • نمایش میانگین نتایج

فشارسنج بازویی وکتو مدل LD_535

فشارسنج بازویی وکتو مدل LD_535

فشارسنج دیجیتال بازویی وکتو مدل LD-535، دارای صفحه نمایش بزرگ و خوانا می باشد. اندازه گیری اتومات و هوشمند به صورت کاملا ساده و تنها با زدن یک دکمه، یکی از ویژگی های این فشارسنج محسوب می شود که سهولت استفاده افراد در سنین بالا و حتی نابینایان می باشد.

دارای حافظه داخلی 90 تایی است. پس ازبلا فاصله استفاده نکردن، به صورت خودکار خاموش می شود. ضربان قلب، حداقل حداکثر ضربان قلب و تشخصی ضربانهای نامنظم را تشخیص داده و نمایش می دهد.

منبع تغذیه این دستگاه، آداپتور و 4 عدد باتری قلمی 1.5 ولتی می باشد. اگر نیاز به تعویض باتری باشد دستگاه نمایش می دهد.

همراه این فشارسنج یک عدد ترمومتر دیجیتال که دارای صفحه نمایش واضح با دقت بالا، می باشد. بر اساس استانداردهای تجهیزات پزشکی EE/93/42 ساخته شده است. از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و دارای گواهینامه CE اروپا است.

اگر چندین نفر در خانه هستند که نیاز به کنترل فشار خون دارند Evolv  یکی از معدود فشارسنج های موجود در بازار است که تعداد نامحدود سنجش فشار را برای تعداد نامحدودی از افراد ارائه می دهد.

مزایای دیگر این فشار سنج چیست؟ بسیار قابل حمل است و دارای یک کاف است که برای کسانی که بازوهای بزرگ تری دارند از 9 تا 17 اینچ طول دارد.

هر شخصی که از فشار سنج استفاده می کند باید حساب کاربری Omron  خود را در برنامه کاربردی آن ایجاد کند تا بتواند رکوردهای فشارخون خود را دنبال کند. برند  Omron اطلاعات بیشتری براساس سوالات متداول در وب سایت خود دارد.

فشار سنج بازویی دیجیتال LD530 سخنگو VEKTO

فشار سنج بازویی دیجیتال LD530 سخنگو VEKTO

توصیه می شود برای دقیق ترین خواندن نتیجه فشار خون از دستگاه فشار خون بازویی استفاده کنید. با این حال اگر به عنوان مثال از ناحیه بازو آسیب دیده اید، فشار سنج مچی  می تواند گزینه مناسبی باشد.

این فشار سنج در صورت نیاز به سفر رفتن قابل حمل است و دارای نمایشگر دوتایی است که به راحتی خوانده می شود. یک نشانگر میانگین هشدار دهنده وجود دارد که در صورت بالاتر بودن فشار خونتان از حد نرمال صبحگاهی که خطر سکته را افزایش می دهد، شما را مطلع می سازد.

بهترین برای بازوهای بزرگ

فشار سنج خون LifeSource با کاف فوق العاده بزرگ

فشار سنج خون LifeSource با کاف فوق العاده بزرگ

اگر عضلات بزرگ بازو دارید یا با ورزش بازوهای بزرگ تر ساخته اید، تلاش برای فشار دادن کاف کوچک می تواند ناراحت کننده باشد. همچنین می تواند منجر به خواندن  کمتر دقیق اعداد شود.

این فشار سنج ممکن است گزینه مناسبی باشد. طول کاف آن از 16/5 تا 23/6 اینچ است. این فشار سنج همچنین ضربان نامنظم قلب را تشخیص می دهد.

نکات منفی؟ تنها نکته منفی این فشار سنج این است که به اندازه برخی گزینه های دیگر حافظه ذخیره سازی ندارد (فقط تا 60 بار رکورد را نگه می دارد)، قیمت آن نیز بالاتر است، اما ممکن است برای یک فشار سنج با یک کاف مناسب ارزش داشته باشد.

این سری از محصولات برای استفاده جزء دسته بندی فشار سنج دیجیتال و فشار خون می باشند.

نحوه استفاده از فشار سنج های خون

سعی در خواندن دقیق فشارتان دارید؟ با این مراحل جلو بروید.

  1. یکجا ثابت باشید. مطمئن شوید که مثانه شما خالی است و یک دقیقه فرصت برای نفس کشیدن دارید. هرگونه لباس حجیم در قسمت بالاتنه را از تن درآورید. پاها را به صورت غیر ضربدری روی زمین قرار دهید و بازو را روی یک میز یا دسته صندلی که هم سطح با  قلب باشد، قرار دهید.
  2. کاف را ببندیداگر از کاف بازوی بالایی استفاده می کنید، لبه پایین باید حدود یک اینچ بالاتر از گودی آرنج شما باشد.باید حس راحتی کنید، اما تنگ نباشد.
  3. فشار سنج را روشن کنید.دستورالعمل های خاص فشار سنج خود را بررسی کنید.
  4. کاف را باد کرده و با حوصله منتظر بمانید.فراموش نکنید که عادی نفس بکشید.
  5. به اعداد توجه کنید.نمایشگر را بخوانید تا اعداد  ثبت شده را به دست آورید و در صورت نیاز آن ها را در جایی یادداشت کنید.
  6. خواندن دوم.قبل از اینکه بار دوم را بخوانید، فشار کاف را آزاد کنید. همیشه بین خواندن ها حداقل 1 دقیقه صبر کنید.

پاسخ دهید